Siirry suoraan sisältöön
Emina on ihmisläheinen esihenkilö

HumanPower23-gaalassa palkittiin 16. marraskuuta ihmisläheisen työelämän saavutuksia. ISS:llä palveluesimiehenä toimiva Emina Goletic saavutti upeasti toisen sijan Ihmisläheisin esihenkilö -kategoriassa. Onnea Emina!

Ihmisläheisen esihenkilön kategoriassa haettiin välittävää ja arvostavaa esihenkilöä, joka toimii tiimiään varten ja saa heidät kukoistamaan ja kasvamaan. Ihmisläheinen esihenkilö arvostaa tiimiään ja kohtaa heidät ihmisläheisesti.

Emina on juuri tällainen esihenkilö! Hän saa omalta tiimiltään kiitosta siitä, että on tasapuolinen ja oikeudenmukainen, vastaa aina kysymyksiin ja pitää lupaukset.

”Minulla on todella monimuotoinen tiimi, on suomalaisia ja muualta tulleita, on korkeakoulutettuja ja peruskoulutaustaisia, ja kohtelen kaikkia tasa-arvoisesti, sillä he tekevät aivan yhtä tärkeää työtä! Ja luottamuksen luominen on tärkeää, sillä on iso merkitys myös työhyvinvoinnin ja työssä viihtymisen kannalta”, Emina sanoo.

Hyvä esihenkilö on myös loistava ihmistuntija, joka osaa johtaa erityyppisiä ihmisiä juuri heille oikealla tavalla. Eminan tiimissä on noin 25 siivoojaa, eli joukkoon mahtuu monenlaisia ammattilaisia.

”Ihmisten kohtaaminen on pakko hoitaa kunnolla, jotta heidät oppii tuntemaan. Pitää osata sijoittaa työntekijät juuri oikeanlaisiin tehtäviin ja oikeisiin kohteisiin. On osattava nähdä esimerkiksi se, ettei kaikista ole asiakaspalvelutyöhön. Kun tunnen jokaisen työntekijän, pystyn myös kehittämään heitä eteenpäin tiettyjen ominaisuuksien mukaisesti. Jokaisesta on tuotava esiin parhaita puolia, huonoja puolia ei kenestäkään lähdetä etsimään.”

Kaikki lähtee kuitenkin siitä, että päivittäinen johtaminen on kunnossa, ja siitä esihenkilö on vastuussa.

”Johtamiskoulutuksissa tulee aina paljon neuvoja, miten esihenkilötyötä voi helpottaa. Yksi vinkki on aina delegointi. Mutta johtamista ei kyllä voi delegoida, silloin menee kaikki nurin päin. Esihenkilön vastuulla on esimerkiksi se, että yhteiset laatutavoitteet ja työskentelyohjeet ovat kaikille varmasti selvät ja että niistä suoriudutaan sovittujen tasojen mukaisesti”, Emina painottaa.

Ensimmäistä kertaa järjestetyn HumanPower23-gaalan tavoitteena on edistää ihmisläheisen kulttuurin leviämistä ja inspiroida organisaatioita yhä ihmisläheisimpiin tekoihin. Gaalan palkintokategoriat olivat ihmisläheisin työyhteisö, ihmisläheisin johtaja, ihmisläheisin esihenkilö ja ihmisläheisin työelämäteko. Gaalan järjestäjä on ihmisläheisen organisaatiokulttuurin puolesta toimiva Hälsa Oy.

 

Liittyvät julkaisut

ISS TÖISSÄ UUTISKIRJE
email-dark_58px

Tilaa uutiskirjeemme

Koostamme uusimmista artikkeleistamme, oppaistamme ja muista kiinnostavista sisällöistä uutiskirjeen kvartaaleittain. Tilaamalla uutiskirjeemme saat myös tietoa kampanjoistamme ja tapahtumistamme!