PRO-palkinnot nostavat esiin suomalaisten keittiöiden ja koko ravintola-alan parhaita osaajia. Samalla lisätään koko alan arvostusta. Ravintola-alan Oscareinakin tunnetut palkinnot jaetaan juhlavissa tunnelmissa Finlandia-talossa 30. tammikuuta.
Ehdokkaat PRO-palkintojen saajiksi valitaan kansanäänestyksellä. PRO-palkinnon saajia voivat ehdottaa kaikki: työkaverit, tuttavat, yhteistyökumppanit, esihenkilöt ja asiakkaat. Lopullisen voittajan valitsee alan ammattilaisista koostuva tuomaristo.
Finalistien joukkoon on valittu nyt kaksi ISS:läistä! Käy PRO-gaalan sivuilla kannustamassa heitä ja perustelemassa, miksi juuri heidän tulisi voittaa PRO-palkinto vuonna 2025.
Vuoroesimies Andreo Anderson kategoriassa Ammattikeittiön kokki – Ravintola Food Court Pasila, Helsinki
Andreo on aina ystävällinen ja positiivinen, helposti lähestyttävä ja 100-prosenttisen luotettava kollega ja ammattilainen. Hän tekee kaiken pieteetillä ja toimii näin loistavana esimerkkinä myös kollegoilleen. Andreo on keittiömestarin korvaamaton aisapari, joka pyrkii jatkuvasti kehittämään niin omaa kuin koko keittiön toimintaa – esimerkiksi ruokahävikin hallinnassa Andreolla on merkittävä rooli. Hän tekee ruokaa suurella sydämellä, eikä hänen käsistään lähde asiakkaan lautaselle yhtään annosta, johon hän ei itse ole tyytyväinen.
Andreo saa erityistä kiitosta taivaallisen hyvistä kasvisruoistaan. Asiakkaat ovat pyytäneet häntä järjestämään kasviskokkauskurssin, joka onkin jo suunnitteilla. ”Andreon ruoassa maistuu välittäminen ja rakkaus! En ole missään, edes viiden tähden ravintolassa, saanut sellaista kasvislasagnea, mitä Andreo meille tarjoilee!” sanoo vakioasiakas.
Käy kannustamassa Andreota PRO-gaalan sivulla 10. joulukuuta mennessä.
Vuoropäällikkö Janni Raunio kategoriassa Ammattikeittiön työntekijä – Campus Food Market, Helsinki
Janni on vastuussa yhden Suomen suurimman lounasravintolan asiakaskokemuksesta. Lounastajia on päivittäin jopa 1500, ja Janni pitää huolen siitä, että kaikki sujuu suunnitelmien mukaan. Hänen vastuulleen kuuluu koko ravintolasalin toimivuus ruokalistoista maksupäätteisiin ja asiakastiedottamiseen.
Janni on hyvin asiakaslähtöinen ja perusteellinen. Asiakaslähtöisyys näkyy maistuvan ruoan lisäksi myös korkeissa asiakastyytyväisyystuloksissa. Janni on loistava ennakoija, joka tuntee asiakkaansa. Kaiken toiminnan lähtökohtana on helppous, selkeys ja toimivuus, ja asiakas voi aina luottaa siihen, että esimerkiksi ruokalistojen allergeenimerkinnät pitävät paikkansa. Lisäksi Janni osallistaa hyvin koko tiimiä iloiseen ja ammattitaitoiseen asiakaspalveluun. Loistavan asiakaskokemuksen lisäksi Jannin sydäntä lähellä ovat vastuulliset valinnat ja ruokahävikin vähentäminen.
Käy kannustamassa Jannia PRO-gaalan sivulla 10. joulukuuta mennessä.